גוף – נפש

מטפלים רבים בתחום הרפואה המשלימה שמים דגש על השילוב של גוף – נפש בטיפול השורשי והעמוק. בכתבה הבאה, אני רוצה לנסות לעשות קצת סדר. ו…סליחה מראש על ניפוץ המיתוסים.

בעיות גוף – נפש
האם מקור הבעיות בגוף? שמא בנפש? האם הטיפול הטוב יותר הוא טיפול בגוף או טיפול עמוק יותר בנפש? האם הזרמת אנרגיה / צ’י / איזון הגוף / הרגעה וכו’ הם הדברים הנכונים ביותר לחולה?
נראה שצריך לעשות קצת סדר.

בעיות שמקורם בגוף
ישנן בעיות שמקורם רק בגוף. אנשים שאוכלים מזון מקולקל למשל וחוטפים דיזנטריה או אנשים שקופצים מגג של בית ושוברים עצם, הם אנשים שהפגיעה בהם הייתה רק מצד הגוף. לאחר מכן (ואולי תוך שבריר שנייה) נפגעת גם הנפש ויש פגיעה גם ברמה האנרגטית. איך מטפלים?
אני לא שולל את הטיפול בנפש, הרי בסופו של דבר גם הנפש נפגעה. ניתן להשתמש בטיפול כמו פרחי באך, דיקור והילינג על מנת להגיע לריפוי טוב יותר ומהיר יותר. אך האם נטפל רק בנפש או גם בגוף? ברור שנטפל גם בגוף! הטיפול הנפשי יהיה נלווה לטיפול הפיזי. למשל במקרה של השבר – ניתן טיפול של גבס, מינרלים חשובים להתאחות העצם בשפע וגם – בוודאי לא יזיק – לתת טיפול אנרגטי.

בעיות שמקורם בנפש
אדם שעבר טראומה נפשית קשה הוא אדם שחלה אצלו התדרדרות במצב הנפש והוא צריך טיפול נפשי. הוא יכול לקבל טיפול פסיכולוגי, הילינג ודמיון מודרך לפתור את בעיותיו. יתכן, שנוסיף גם טיפול פיזי כמו ויטמינים שתומכים במערכת העצבים, צמחים מרגיעים ועוד, הכל בהתאם למצב.

תחום אפור
כל הבעיה מתחילה בתחום האפור. בתחום האפור נמצאות כל המחלות שהן לא טראומטיות. כלומר, כל מה שלא קרה ברגע אחד ואנו יודעים מה היא בדיוק נקודת הזמן שבו המקרה קרה. או אז – אנו צריכים לאבחן מה הבעיה ולפתור אותה בעזרת הנוסחה שהוצעה לעיל – אם הבעיה היא נפשית – נקדיש חלק נכבד בטיפול נפשי ונוסיף אולי טיפול פיזי ולהיפך. דוגמאות לא חסרות: אם ניקח כדוגמא מחלת לב – יתכן שסיבתה פיזית ויתכן שנפשית. אנו נבדוק, נאבחן ונעריך ולבסוף נקבע האם וכמה שינויי תזונה, האם וכמה תוספי תזונה והאם וכמה טיפולים נפשיים/ אנרגטיים.

רפואה הוליסטית
מטפלים רבים נופלים לתוך הבור הזה שנקרא “רפואה הוליסטית”, הם טוענים שהם לא מטפלים בסימפטומים אלא בשורש. כך, אם יהיה אדם עם התקף לב, הם יטפלו “בשורש” – הם יתנו לו תמציות פרחי באך, יעסו את רגליו (רפלקסולוגיה) ויעבירו אליו אנרגיות חיוביות. זוהי בהחלט התחלה טובה אולם יתכן שאותו אדם מעשן, יושב כל היום על המבורגר וצ’יפס וכרגע יש מטפל שמנסה להחזיר אליו את האיזון האנרגטי….
הרפואה ההוליסטית האמיתית אינה דוגלת בכך שהשורש הוא רוחני תמיד ודק ובלתי ניתן כמעט להשגה. רפואה הוליסטית אמיתית דוגלת בטיפול אמיתי בבעיה גם אם הוא טיפול שמתמקד בהורדת צריכת הקפה של האדם. גם זה יכול להיות ריפוי הוליסטי בהתחשב בנסיבות.

תבינו
אני רוצה שתבינו – אין לי שום בעיה עם רפלקסולוגים (להיפך, אני אחד מהם…) יש לי בעיה עם ההגדרה של פתרונות נפש / אנרגיה בלבד כפתרונות הוליסטיים. יש לי בעיה בכך שמנסים לגרום לאנשים שלא ישנים בלילות איזון בעזרת מחטים, יש לי בעיה שמנסים לגרום למעשנים כבדים איזון בעזרת הילינג, יש לי בעיה שמנסים לגרום לאנשים עם תזונה מזוויעה איזון בעזרת פרחי באך. טוב, הבנתם, נכון?

סיכום
הסתכלות הוליסטית היא הסתכלות על גוף נפש כיחידה אחת. כאשר אחד מהם נפגע או שניהם – צריך להתחקות אחרי מקור הפגיעה ולטפל קודם לכל בו. ניתן ולעיתים קרובות גם רצוי לתמוך במקור השני שלא גרם לפגיעה מתוך רצון לעזור לו להשתקם ומתוך רצון שהוא יגרום דחיפה גם לצד השני.
נשמע פשוט? מאד. הייתי רוצה לראות את זה גם מיושם…

לטיפול מושלם בגוף ובנפש ניתן לפנות אלינו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *